
Какво е да си успешен в бюти сферата?
Макар че може да сте най-изключителния терапевт, предлагащ спиращи дъха процедури, такива умения биха били похабени без остър бизнес ум. Постигането на баланса между управлението и постигането на доходоносност и продуктивност е трудно предизвикателство в една непрекъснато развиваща се индустрия като красотата. Нашият блог тази седмица се фокусира върху това какво наистина е нужно, за да бъдем печеливши в този бизнес.
Какво е да си печеливш в сферата на красотата?
Да бъдеш печеливш не е просто да имаш клиенти. Да бъдеш печеливш е да гарантираш, че парите, които печелите, се равняват на много повече от покриване само на разходите, които имате. В числото на разходите влизат не само за продукти, помещения, комунални услуги като електричество, но и за покриване на разходите за времето на вашия терапевт.
Как да увеличим и гарантираме своята печалба…
Първо, трябва да погледнете какво печелите – откъде идват тези приходи? Разбийте ги според процедурите, времето и разходите, свързани с изпълнението на тези лечения и какъв процент от чистата печалба правите от всяка процедура.
За тази цел трябва да знаете разходите за всяка проведена терапия.
Също така, разгледайте дневника си за запазените часове и увеличеният общ брой за всеки ден и час. Направете това за последния месец или предходния. Вижте дали можете да определите часовете и/или дните, в които печелите най-много. Имате ли свободни часове в дневника ви, които просто не можете да запълнете? Има ли някаква ситуация, в която печелите най-много от натрупани запазени часове?
Това ще ви помогне да идентифицирате вашите най-заети – пикови часове/дни, и вашите най-НЕпечеливши – извънпикови часове/дни.
Пикови и извънпикови часове – Вашият Happy Hour трябва да запълни дупките през деня ви…
При определянето на часовете, които са най-търсени от клиентите ви, това трябва да са часовете, в които или начислявате допълнително или от които печелите най-голям % печалба.
В извънпиковите часове бихте могли да предложите малко намаление на цената на лечението, за да помогнете за запълването на тези часове. Промотирайте промоции, които се прилагат само в извънпиковите часове, тъй като това наистина ви помага да запълните своите пропуски.
Ако даден клиент иска или се нуждае от среща през пиковите часове, той ще трябва да „плати“ за привилегията, така да се каже, тъй като това са часове за процедури, които иначе биха се изпълнили на пълна цена независимо. Целта е да се гарантира, че всеки работен час се изпълнява продуктивно, за да можете да печелите най-много във всеки час, като работите интелигентно.
Обмислете да предлагате отстъпки за групови резервации, които клиентите да посещават заедно и да имат възможността да наблюдават терапиите и на останалите участници.
Внимателното запазване на часове наистина говори за „времето е пари“
Когато даден клиент иска да запази своите часове занапред, напр. клиентите, които обичат да резервират терапиите си за маникюр в продължение на няколко последователни месеца напред – планирайте внимателно!
Това означава да резервирате „назад“, така че да запазите всички часове близки по отношение на времето между клиентите и за улеснение на резервирането на по-дълги процедури, особено тези с най-висок марджин на печалбата.
По този начин не увисвате чакайки случайни клиенти да се появят или най-лошото – да очаквате клиентите, които са запазили своя час месеци напред и не се появяват.
Чрез анализирането на най-продуктивните ви часове и също така и къде са пропуските ви, можете да увеличите своята продуктивност, като намалите работното си време.
Какво можем да направим?
Например, ако винаги сте готови с 2 часа напред следобяд, преди да започнете вечерните си срещи, обмислете да предложите отстъпка на клиентите като стимул за тях да преместят назначенията си по-рано.
Или ако понеделник винаги е много тих ден и имате много пропуски в други дни от седмицата, помислете за това като за „ден за почивка“ или за работно планиране, напр. да започнете да вмъквате повече часове в другите дни.
Много терапевти смятат, че като са на разположение през цялото време на деня в продължение на 7 дни в седмицата ще печелят най-много. Всъщност много хора в крайна сметка запълват дневника си със срещи от малка важност и не успяват да постигнат ценния баланс между професионалния и личния си живот.
Всъщност като насрочвате вашите часове по-близо, вие печелите повече за по-малко часове, а клиентите ви също са по-склонни да резервират занапред и да избягват неявяването за час, ако виждат, че сте по-зает. По този начин те ще се борят за своя час, тъй като ако го изтърват, няма да могат да получат процедурата, която им е нужна.
Обмислете отново всички промоции и намаления
Ако наскоро сте открили своя бизнес в бюти сферата е изключително изкушаващо да започнете да промотирате всякакви промоции и намаления, за да може да изградите по-лесно своята база от клиенти. Често се случва обаче тези намаления и промоции да рушат Вашата репутация в дългосрочен вариант и да обезценяват предлаганите от вас процедури. Хората свикват с всички промоции и очакват от вас винаги само намаления.
Вместо това да се случва, бъдете уверени в услугите, които предлагате, и в начина, по който се позиционирате на пазара. В резултат на това, клиентите ще започнат да се връщат при вас дори и без ненужните промоции и намаления. Запомнете, че всяко намаление често изяжда от вашата печалба и рядко добавя някаква стойност към бизнеса ви.
От другата страна е добра идея да промотирате промоции, които ви носят добра доходоносност, но са по-малко търсени, или промоции, които запълват вашите непикови часове.
Контролирайте своите разходи
Твърде много терапевти не са запознати с това какви са всъщност техните разходи, откъм време и използвани продукти, за всяка терапия или процедура, които провеждат. Това определя вашата печалба за услугите, които предлагате.
Погледнете вашата ценова листа и вижте кои процедури, които предлагате, не ви правят пари? Бихте ли могли да повишите цените на някои от тях? Или бихте ли могли напълно да спрете предлагането на някои услуги, като ги включите в програмата на други по-дълги процедури. Не се страхувайте да включите в цената и разходите за продуктите, които се използват.
Изградете по-висока стойност откъм качеството на процедурите и терапиите, които предлагате. Качеството на вашите процедури е това, което изгражда лоялна база от клиенти, а не предлагането им на по-ниска цена от конкуренцията.
Обърнете и добър поглед върху вашите консумации, откъм продукти.
Използвайте разумно продуктите при всяка процедура, така че да няма такива, чиито срок на годност е изтекъл преди да сте ги използвали напълно. Направете някои продукти задължителна покупка при завършена терапия, за да може клиента сам да продължи своята грижа.
Уверете се, че измервате само необходимото количество продукт за всяка процедура. Винаги можете да добавяте повече, но не можете да го върнете обратно, когато няма бутилка.
Прахосването на продукт се получава когато не е имало достатъчно внимателно планиране и не са били взети под внимание и малките детайли. Това от своя страна води до загуба на печалба.
Също така, наблюдавате своите запаси. Не зареждайте нови продукти, когато няма нужда, за да не останете с твърде много материал, който е неиползван.
Заключение
Отделянето на време за преразглеждане на бизнеса Ви винаги ще ви донесе дивиденти. Погледнете нещата от бизнес гледна точка и мислете за печалба. Оценявайте вашите умения и опит, и избягвайте да промотирате отстъпки и промоции, ако това не гарантира повече печалба в дългосрочен план.